söndag 30 maj 2010

Rosor på Mors dag..

Jag & Sötesambon hade en väldigt mysig och framförallt avkopplad kväll tillsammans för första gången på länge igår.
Nu för tiden är jag antingen uppe i varv och irriterad eller alldeles sinnestrött och låg eller så somnar stackars utmattade sambon på soffan under filmen eller mitti mitt försök till en vettig konversation.
Så det var skönt att få bara vara vi två och vi lämnade ju Alwe redan strax innan elva så vi hade tid på oss att vila lite innan kvällen..
God mat på Café O bar, ihop med en liten päroncider och sedan en bra film i soffan. Visserligen så somnade Jimmy efter en timme filmkollande men det var en bra kväll ändå.
Nu är plutten hämtad & männen i mitt liv..de är på kalas..
ett kalas som jag faktiskt gjort mig fin för att gå på men lyckades slå till med en skärande huvudvärk för 2 timmar sedan så jag stannade hemma.
Ska inte sitta här utan snart gå och vila men var tvungen att visa mina fina rosor;)

Vi firar inte Mors dag i min familj utan vi försöker jobba mot uppskatta varandra i familjen, varje dag under hela året istället och inte bara hitta på något till Mors dag/alla hjärtans dag o.s.v.

För vad är det för speciellt med att få blommor och choklad på en dag när alla får det bara för att man ska?

Jag kommer säkert tycka det är roligt när Alwe kommer hem med en teckning eller två sedan men just nu spelar det ingen roll. Nej, hellre en bukett blommor när man minst anar det.

Så jag hade inte förväntat mig något alls idag. Men jag fick ett litet paket av sambon idag ändå...

De var så söta, de små rosörhängena och lika fina på.

*kärlek*

1 kommentar: