måndag 31 maj 2010

Tidig måndagsmorgon..

Jag vaknade när Alwe vaknade 4.30 av att jag behövde gå på toa, så jag stapplade upp och försökte kissa samtidigt som vår morgonpigge huligan snattrar och plockar i allt som finns inne på toaletten.
Bland annat fick han tag på dusch munstycket som han höll i lagom vinkel så det började rinna längs hans arm.. Vilken min han fick.. Det var inte skönt va, tänkte jag. Då sätter han det mot min nakna & sömnvarma kropp.. Iiih, kallt...
Sicken skitunge..
Eftersom jag åtminstone var halvvaken efter det så tog jag på mig att byta på plutten, smörja in hans eksem och få på dagens kläder innan jag stöp ner i sängen igen och manade upp sambon istället.
De väckte mig innan de cyklade iväg till förskolan.
Då var jag måttligt seg, men jag tog mig upp och några glas vatten senare så stapplade jag iväg på min promenad. Idag lider jag fortfarande av sviterna efter gårdagens huvudvärk, så jag tänkte att det var lika bra att komma ut annars blir det inte av.
Ca 40 minuter in i promenaden börjar jag väl bli så mycket människa som är möjligt för min del just nu. Jag lägger märke till att solen faktiskt strimmar ner mellan löven och lyser upp gångstigen i spåret, fåglarna kvittrar och det är början på fin dag.
Döm om min förvåning när det i slutet av spåret studsar ut en liten ekorre.
Så söt.. Den stannade darrande till och kika lite innan den for vidare i full karriär.
(Bild lånad från nätet)
Vilka ljuvliga små varelser de är - jag gick leende vidare hela vägen hem.
En bra start på en vanlig sketen måndag!
/Angel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar