onsdag 12 maj 2010

Orolig..

Gamle farfarsgubben ligger i dubbelsidig lunginflammation.
Känslan i magen är inte rolig då han rökat i hela sitt liv och är född typ i mitten av 30-talet..
Min pappa ska åka dit nu i eftermiddag och jag tror att jag följer med hur jobbigt det än är, för man vet aldrig hur länge man få behålla "di gamle" och min farfar värdesätter jag stort.
Alwe och gammelfarfar - sommar 2009
Med 6 barn och ca 25 barnbarn så hade de huset fullt jämnt förr men det var aldrig några problem utan till deras gård var man alltid välkommen.


Stor gård med land, skog och växthus..
Uppdragna, nyskördade och solvarma morötter som man bara drog av i gräset bredvid åkrarna, ägg från egna höns, mjölk och kotunga från granngården, eget slaktat kött från både gris och jaktbyten, jordgubbar, sockerärtor, rödbetor och potatis fanns det mängder av.
Massa kusiner att leka kurragömma och sova jämnsides med i bäddsoffan..
Nu är tyvärr min farmor borta sedan -05 och gården är såld men de minnena lever
kvar för evigt..
/Angel

3 kommentarer:

  1. Hoppas besöket gick bra! Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, tjejer... Farfar var nog på bättringsvägen (stolta gamlingar som inte vill erkänna) men han hade minst gått ner 10 kg och det var inte länge sedan vi var där.. *jobbigt*

    SvaraRadera