onsdag 12 maj 2010

Världens mest oansvariga mamma...

Det känner jag mig som idag. Alwe hade pyttelite feber igår efter att ha bråkat & krånglat hela natten och morgonen (38.2) plus att han var grinig och klängig så han fick vara hemma. Tog aldrig någon temp när han väl lugnat ner sig och han blev bättre i humöret.
I natt har han också krånglat men somnade faktiskt om vid 4 snåret och vaknade 6.30. Rätt så sjävla underbart och det märktes på hela grabben att han sovit lite längre även om han varit vaken i natt. Han lekte och levde rövare vid matbordet, pigg på ögonen och allmänt "pratig" så vi tog beslutet att vi tyckte han kunde gå till förskolan.
Nu vet jag ju så väl att man ska ha barnen hemma när de haft "feber" dagen innan vilket jag inte riktigt var med på att han genetligen haft så Jimmy fick ringa till förskolan och säga att han kommer. Ansvarsfullt så där så de vet hur många barn de har till frukost.
Så frågar hon ju om han hade feber igår. Jo, säger Jimmy då... Ja, då fick han ju vara hemma
Det var ju bara för Jimmy att ringa jobbet och säga att han är hemma idag med...
Tänk vilka oansvariga föräldrar, tänker de säkert nu och att jag borde veta bättre...
/Angel
*suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar