lördag 15 maj 2010

Hemma från kaoset;)

I går styrde vi kosan hemåt Lisköping igen efter en mysig torsdagskväll och en kaotisk fredag dag..
På torsdagen röjde Oliver (kusinen) och Alwe som små blå... Jag förväntade mig nästan att de skulle anta en smått smurfaktig färg men som tur är infann sig ett lite lugnare stadium efter kvällsbadet. Min lille knatte är väl inte helnöjd med att andra ser till honom när han vet att jag är med...
maaaammma. mamamama, mammaaaaa, MAAAAMMAMAMAA!! Lät det där hemma hos syster ibland men men..
Härlig kycklingsallad intogs i omgångar då lilleman vägrade sitta. Alla drog sitt strå till stacken och till slut hade alla ätit.
Minstingen somnade uppe i systser sovrum där han och hans mormor skulle kampera. Jag, min mormor och Oliver sov inne i barnens rum och syster med man sov nere på soffan.
Lilleman röjde jävel med dem när jag lagt mig. Vi såg på film fram till 22.15 då hade min tablett mer än väl börjat verka så jag var nästan i dreggelstadiet.
Jag hörde inget men tydligen var han upp mellan 11-02.
Jag sov gott till kl.7 då hade han redan kört upp syster och mamma kl 5.
Fullt ös, medvetslös från morgon-kväll trots ickesömn på nätterna är ju Alwes melodi så mormor, mamma och syster hade fullt upp med honom fram tills vi skulle åka. Jag tror nog att syster drog en lättnadens suck när vi rasade ut genom dörrenvid 15 tiden igår..
Aldrig mer att vi åker någonstans med er, sa min mamma med något vilt i blicken.
Nu vet jag inte om hon menade mig (som blev på ett uruselt, stirra i väggenhumör av allt kaos) eller om det inkluderade marodören Alwe också..;)
Well, välkommen till vår vardag, tänkte jag..
/Angel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar