fredag 18 februari 2011

mycket jobbigt..

jag skulle vilja jobba 75% och vara sjukskriven resten - vet liksom inte när jag ska få ork att komma igen.. Men det är ju en fråga om cash, en fråga om att inte lämna jobbkompisar i sticket & en fråga om hur jag rättfärdigar det inför mig själv att jag lämnar Alwe på förskolan fast jag är hemma. Det är nog mest det som får mig att må extra dåligt just nu mitt i allt annat. Det dåliga samvetet över att Alwe inte är hemma hos mig när jag är hemma. Funderar på detta dagligen och den taggen gräver sig djupare och djupare för varje gång.
Jag vet ju att även föräldrar som fått sova lite mer eller inte haft den ständiga oron över vad det är för fel på ett barn som skriker flera timmar varje natt under mer än 1 års tid också blir trötta på sina barn. Men jag tar åt mig så hemskt varje gång jag känner att jag inte orkar med Alwe (eller Jimmy eller livet för övrigt).
Med ständigt dåligt samvete över att jag är en hemsk & frånvarande mamma som borde läsa mer för Alwe, le mer, sjunga mer och dela mer av min tid med honom är det svårt att komm ikapp.
Nu idag, ska jag jobba kväll (13.45-20.15) sedan i morgon skulle jag åkt till Ikea med Hanna (blev inte så), så då ska jag bara ägna mig åt MIG första halvan av dagen så jag kan vara med min familj, glad & pigg på eftermiddagen.
Söndag= jOBB..
Lite inplanerat framöver vilket känns jobbigt med samtidigt lite positivt att jag ser framåt.
/Angel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar