torsdag 10 juni 2010

Snyftsamtal..

Med gråten i halsen så ringde jag till Bvc 4.20 i morse. Vi kan inte ha det så här. Snart går väl Jimmy under också eller så kommer den dagen när ingen utav oss kommer ur sängen och det faktiskt händer Alwe något.
Det är min största rädsla sedan den dagen Jimmy åkte till jobbet 6.45 och jag inte vaknade till liv förrän 7.12.
Kallsvettig insåg jag att Jimmy åkt och vår son varit uppe och röjt själv i 25 minuter. Som världens sämsta mamma kände jag mig då och lättnaden av att hitta sonen plockandes med leksakerna i vardagsrummet var enorm, lika stor som skulden över min svaghet, att jag inte kom upp..

Vår Bvc sköterska ringde i allafall upp nu och hon tar kontakt med dagbarnvården direkt idag så vi får komma dit..igen!
*suck*


Jag förstod igår att det nog inte är lätt att förstå för någon som inte riktigt haft det så här.
Var rätt trött och satt och halvsov mig igenom en studentskiva.
En annan mamma frågade om jag var trött och jag sa bara lite lätt att sonen sover dåligt.
Då menade hon på att det gjorde deras också för hon hade varit upp hela 2 gånger på natten och sedan ve och fasa så brukade barnet vakna runt 6-tiden..
Jag orkade inte ens fortsätta prata..


Kände mig verkligen som världens otrevligaste när jag helt sonika vände mig mot bordskamraten men jag var tvungen annars hade jag nog suttit i strupen på henne. Rrrrhh..

4 kommentarer:

  1. Usch vad jag känner med er!!
    Vi har haft vissa (läs några) riktigt jobbiga nätter som jag skulle tippa på är ungefär likadana som Alve är ungefär jämt..
    Då har jag varit totalt knäckt efteråt (efter en natt) så vad säger man??
    Jag tycker ni är STARKA hur som helst!! Oavsett tabletter eller inte!!!

    Vi håller alla tummar som går att det snart vänder lite för..

    Styrkekramar från oss

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, Emma.
    Vi håller allt vi har här med...
    Än så länge verkar ju inte Alwe lida av sömnbristen iaf, även om hans föräldrar gör det.
    Så orolig för Jimmy som jobbar i mekanisk verkstad. Han somnade nästa stående vid maskinen härom dagen med huvudet lutad mot svarven. Lagom hälsoskaldigt:(

    kram

    SvaraRadera
  3. Skickar er en tanke & hoppas på att det ger med sig snarast :( Kraaam

    SvaraRadera