fredag 11 juni 2010

Allvarligt samtal med Barn..

Ibland går det faktiskt fort när man har att göra med sjukvården.
Jag pratade ju med vår Bvc-sköterska igår angående Alwes sömn och hon skulle kontakta Barn på sjukhuset direkt.
Redan igår eftermiddag när jag kom från sjukgymnasten så hade de ringt upp.
Så tacksam för det...

I och med att de har Alwes papper och så efter 2 tidigare besök där så hade hon samtalat med en barnläkare och vi slapp komma dit igen.
Efter att vi i gått igenom lite sov och matrutiner så berättade hon att de skrivit ut de dropparna som jag bad om på Bvc för 2 månader sedan, Theralen. (Nekades då för att läkaren där inte ville inte ge dem till barn under 2 år)

Nu är detta ju akut. Jag skulle aldrig i mitt liv ta emot sådan hjälp och de skulle naturligtvis inte ge den om det inte verkligen behövdes.
Han ska ha 2 minidroppar varje kväll i 2 veckor samtidigt som vi drar ner lite på dagssömnen och försöker hålla honom uppe lite längre på kvällen.

Men det var som jag sa; - att har man ett barn som går upp mellan kl. 3-4, röjer hela dagen på förskolan och sedan vidare hemma, då behöver han en bra sovstund på dagen för att orka och trots det så är det jobbigt nog att ha honom vaken till kl. 19-19.30.
Vi skulle självklart gärna ha honom uppe längre om det gjorde att han sov bättre och längre men vi har testat att ha honom vaken med tvång (kl 18 är han liksom rätt trött redan när han går upp i ottan) till kl 20 och då vaknade han 3.10 varje morgon.

Vi kommer att ha telefonkontakt med barn hela tiden under dessa 2 veckor vilket känns bra.

Började med dem direkt igår. Nu var Alwe rätt slut redan då han gått upp mellan 3-4 hela denna veckan så jag vet inte om det var dropparna eller inte men han fick dem i köket några minuter i 7.
Sedan tänkte jag att vi kunde mysa med en bok i vardagsrummet men Alwe tog sin napp och snutte och gick direkt in i sovrummet. Det var bara välling som hägrade för lillemannen och 9 min över 7 så sov han redan.
Ända till kl. 5..

Så nu får vi se... Vi har 2 veckor på oss att försöka bryta mönstret och även förhoppningsvis få sova på nätterna.
Något var ju tvunget att göras, jag sjukskriven och Jimmy går på knäna. Häromdagen kom han på sig själv att nästan stå och sova mot svarven inne i verkstaden där han jobbar.
Inte så j-a bra direkt och det skrämde mig rejält.

Hoppas på det bästa....för Alwes skull och för vår



3 kommentarer:

  1. Nu hänger ja inte riktigt med. Jag e ju som jag e *L*

    Vilken tid lägger han sig på kvällen?
    När vaknar han för morgon om man säger så?
    Hur många gånger vaknar han på natten?

    Bara kort o enkelt svar tack gumman ;)
    Kommer i håg att Khev krångla med sömnen tills han var ca 2 år. Han vaknade varannan timme på natten!!!
    I bland hysterisk, ibland ville han bara ha nappen.
    Sen så gick vi upp vid 05.00.
    Var verkligen jobbigt.
    Sov ju lite på dagen då Khev sov.
    Tack gooooode gud för att den tiden e över.

    SvaraRadera
  2. Nu ser jag du ändrat bloggen oxå *L*
    Fint fint. Försöker få till mina komentarer men går ju fan inteeeeeeeeeee

    SvaraRadera
  3. Tyckte du sa i tele du svarat.. Men ja vela la till d igen hahaha.
    Tänkte bara tala om att tele e urladdad efter vårt samtal. men skriv på msn om du kommer på ngt mer *L*

    Ska vi mysa imorgon kväll, film o drink??

    SvaraRadera