söndag 13 mars 2011

2 av 3..

Visst var det vår i luften idag?!
Helgen har varit slö som tusan. Vi ställde in allt som var bestämt för vår del efter vår sömnlösa vecka. Men det slutade ändå med ett litet besök av Camilla m. familj igår eftermiddag (Alwe sov då iaf till 4.30 lördag morgon) och Hanna & Wilma idag (Alwe och sötesambon sov borta).
Köksgardinerna orkade vi äntligen få upp, iaf 2 av 3 då de sytt igen den översta kanalen på 3:e gardinen. Orka leta efter något att sprätta med liksom, när man inte äger några som helst syattiraljer. Så det får vara tills imorrn men nu är några fönster lite mer hemtrevliga.Börjar bli så nöjd med allt inne i huset nu. Lite lagom tills snön börjar smälta och byggplatsen utanför kommer i dager. *SUCK*

Visst blev vår uteängel ett alldeles förträffligt tillskott inne också?

Med 19 veckor till semestern, med start i morgon så är det godis, fika och mestadels kolhydratfritt tills dess, förutom på kalas. Jag måste bli av med mitt sötsug - och börja behandla min kropp så som den förtjänar plus att jag VET att jag säkerligen mår bättre om jag får röra mig som jag brukade. Siktet är numera inställt på liv & rörelse så gott jag orkar.

En sak i taget.. sakta på väg tillbaka.

/Angel

1 kommentar: