lördag 26 februari 2011

att bo på "hotell"

anlände till Stockholm utan förseningar och efter att ha sovit mig igenom i stort sett hela resan. Softade lite för mig själv innan Mia med man kom och hämtade upp.
Väl inkvarterade i deras fabulösa lägenhet så hade vi lite soffhäng och uppdatering. Mia dukade sedan upp värsta festbordet: Hummer, vin, aioli, vitlöksbrödsallad och räkor. Det var länge sedan jag satt och njöt av maten och trevligt sällskap en längre stund. Slocknade vid tiotiden för att bli väckt nästan elva timmar senare till värsta frukosten. Allt möjligt gott, trevligt sällskap och tända ljus.
Nu har vi finpiffat oss i lugn och ro. Planerna idag är stan, lunch och sedan en tur för att hälsa på Mias föräldrar. Älskar dem nästan som mina egna. Ni som hängt med och läste dikten jag skrev till en barnsomsvän?! Det är iaf henne jag hälsar på nu så jag kan inte med att resa hem utan att få krama om Jan & Donna.
Peace & out
/Angel i storstán

2 kommentarer: