torsdag 27 januari 2011

Magsjukan slog till

därav den dåliga uppdateringen denna veckan. Ska inte skrämma iväg er med alltför ingående detaljer men vi kan väl säga att stor del av måndag natt fram till tisdag kväll spenderades sittandes på toastolen med huvudet över en hink.
När jag inte satt där och tyckte väldigt synd om mig själv så låg jag till sängs och sög på is för jag fick inget annat behålla.
*Suck*
Nu börjar det väl ordna upp sig och jag har ätit någorlunda normalt idag.
Peppar, peppar att resten av familjen klarar sig nu.
I dag kom detta livräddarpaket på posten. 4 nya pocket. alldeles underbart nu när jag faktiskt kan ligga ner en längre stund och fokusera på något annat än när nästa sväng till toa blir:(

Medans jag varit sjuk så har Jimmy fått ta hand om Alwe, maten och hemmet. Det är någorlunda snyggt här hemma alltså och skjutgarderoben i hallen är uppe. Dock skedde ett smärre missöde under tapetseringen och tapeten till kontoret hamnade på skjutdörrarna till hallen, men men.. De fyller sin funktion och jag tycker faktiskt de bröt av lite kul mot den bruna färgen.

Nu ska jag bädda ner mig: Sjukt trött efter veckans pärs...

Längtar efter att få träffa systeryster som är här hemma i stan och vilar upp sig och tro det eller ej men jag saknar jobbet. Det hjälper mitt humör att veta hur dagarna ser ut och nu är jag trött på att vara sjuk plus att den magra lönen inte direkt fyller sin funktion när man sitter i ett nybyggt hus.

/Angel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar