tisdag 30 november 2010

Illbatting till son..

Lillpluttens feber var borta igår och idag när han vaknade så var det fullt ös medvetslös som vanligt, så strax efter 8 gick vi ut så han fick springa lite.
Hann ikapp honom och hystade honom i vagnen för promenad mot öf, Humlan.
Lek där fram tills lunch, hem, äta och sova..
ELLER INTE,
för efter 45 minuter var jag genomsvett och Alwe stod och hoppade övertrött i vår säng.
På med alla kläder igen och ut fort som tusan..
Jag lovar att jag hann inte ens ut på Majorsallén innan han gav upp.
Tjöt som en stucken gris gjorde han och sedan bara tvärtyst.
Ahh, underbart men kallt.
Vändan mot stan för att inhandla tights till fredagens julbord med jobbet.
Oj då, det råkade bli lite mera. Skillnad att ha med Alwe i affären sovande mot vaken;) Ingen som vill ur och drar tag i grejer när man försöker ta sig fram i trånga utrymmen.
Jag har med hem: Nya blanka tights, julröda leggings, svarta mysgosiga benvärmare, silverglittrigt lack och 3 skumtomtar..
Allt visas på kort sen.. ja, förutom tomtarna då för dem har jag redan käkat opp;9
Någon mer än jag som inte tycker att det inte räknas dom första advent om man inte fått skumtomtar och julmust??
Ja, just det något som saknas ju. Alla grejerna ska ju matchas med den nya klänningen som fick följa med hem från KappAhl igår.
Jag var in snabbt för att köpa jeans till Alwe. Sambo och son väntandes i bilen så det var inte läge dra benen efter sig men jag var bara tvungen att vända om och fiska med klänningen till kassan. Som tur var så passade den när jag väl kom hem..;)
/Angel

1 kommentar:

  1. Ska bli spännande att få se alla fina grejer :) jag skulle behöva en helt ny garderob...uuh, inget fint att ha på känns det som. Trist. Nu ska jag steka pannkakor till sjuk tjej (får bara hoppas hon äter något..endast en banan idag).
    KRAM

    SvaraRadera