onsdag 15 september 2010

Läkarbesök avklarat

Mitt förhoppningsvis sista läkarbesök av anledningen: depression.
Läkaren förberedde mig på att det kommer bli tufft och kanske outhärdligt att börja jobba men att ta steget till ett sådant här beslut är ett friskhetstecken så det känns fortfarande som ett bra beslut.


13.30 ska jag iväg och grunna över beslutet ihop med psyktanten också. Så nu har det vänds och vridits på detta ordentligt.
I eftermiddag hämtar jag Alwe och sedan tar vi en cykeltur ut till Rydéns för att köpa arbetsskor. Det behövs nya till det ickefotvävliga golvet på Fazer.
Skumt, jag trodde aldrig att jag skulle längta tillbaka dit efter beslutet att plugga till förskollärare men just nu så känns det som väldigt rätt plats för mig plus att betalningen är helt ok. Ekonomin spelar också roll nu när vi lämnat startgropen för husbygge och kommande flytt.
På tal om flytt så fick jag hem lite nyförvärv idag. Matchande handdukar till Jimmys svartröda duschrum och nya sängkläder till det kommande sovrummet.

/Angel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar