torsdag 24 juni 2010

Fullt upp..

8.30: Hörseltest som gick så bra det kunde gå med en 1.5 åring som ABSOLUT inte vill sitta i mammas knä och bara lyssna;)

10.30 besök hos en läkare som verkligen tog sig tid och lyssnade. Så mjuk och gó med Alwe och bra mot oss som föräldrar.
Gemensamt gick vi igenom de punkter som kan störa sonen på nätterna.
Vilket innebar en starkare kräm till hans eksem. Man vet ju aldrig om det faktiskt kliar, som hon sa.
Vi ska tillbaka till öron för att kolla upp hans snarkningar/andningsuppehåll som jag påpekade igen (och lite extra tack vare vännen Linda).
Han har ju en eller två polyper bakom näsan och läkaren menade på att om ett barn beter sig som Alwe gällande sömnen så kan det vara värt att kolla en extra gång och kanske ta bort det som ev. stör.
(dessutom när jag själv läst på det jag hittat gällande öron, sömn och dylikt p.g.a hans 5 öroninflammationer så står det att barn som ofta får det kan bli hjälpta av att få det bortskrapat)
Vi gör uppehåll med Theralendropparna i ca. 3 dagar och ser hur han sover sedan får vi köra en omgång igen om han fortfarande inte hittat rätt sömnrytm.
Idiotpromenad från Barn på sjukhuset till Bvc för besök
11.30. Vaccinspruta, stapling av klossar coh lite pekalekar ihop med sköterskan där.
Sedan var vår lille klar för sängen. Stensomnade på vägen hem.
Mina båda älsklingar sov och jag försökte komma ner i varv men icke...
att jag ska ha så förbannat svårt att koppla av!!!! :(

Eftermiddagen bestod av fika på Terassen och lek på lekparken med syster, bror, systerson och en hel radda med vänner. Mycket, mycket trevligt och jag har precis kommit hem.
Önskar Er alla en riktigt GLAD MIDSOMMAR!!

Själva far vi till Sjötorp och njuter i glada vänners lag..
/Angel
P.s.
d.s.

1 kommentar:

  1. Hej gumman. Tack för att du ringde förut, ja även om ja va lite borta hahahaha.

    Märks så väl att du börjar må lite bättre nu, det ser man bara på det du skriver här i bloggen. Vet jag sagt det då vi prtatat men ville bara påminna dig om det.

    Fortsätt kämpa på, jag lovar att alt kommer lösa sig!!!
    Jupp ja lovar, o då blir d ju så ;)

    pöööss

    SvaraRadera