söndag 6 juni 2010

bloggtorka och pattsvett

Jag har kommit fram till att jag och min kropp är ännu mindre överens än vanligt i denna värmen så.....älska eller hata värmen får nog sluta med ett hata...


Jag har så svårt att inse att v-formen/bikiniformen från förr numer har gått över i något slags rundtunneform.
Det låter ego och kroppsfixerat men vem är jag nu förutom mamma till Alwe om jag inte är "Angelica, du vet hon den där vältränade" längre??
Jag tror att det är med hjälp av träningen som jag kan börja hitta något slags fokus igen eftersom den betytt mycket för mig under så lång tid.
Jag tappade bort mig själv på vägen långt innan jag blev mamma till en något sömnstörd son och får räkna med att det kommer ta tid att hitta mig själv igen..
Under allt fett och bakom alla psykiska barriärer finns jag väl kvar, eller hur?
Något äldre, mamma och sambo men JAG borde ju vara JAG någonstans där inne fortfarande...?!?
Social, glad, ärlig på gränsen till smärtsamt, faktiskt rolig att vara med och oftast positiv samt intresserad av att ta hand om sin kropp. Inte straffa den med skräpmat, godis och annat skit för att den för stunden inte riktigt fungerar som den ska..
Ämnesbyte:
Tvätt, disk & rensning i garderober är inte direkt att passa på att vila när plutten inte är hemma. Att jag inte lärt mig än att orken tar slut efter en stund.
Diskvattnet har kallnat, tvätten är upphämtad men ej upplagd, garderoben sopren men golvet ack så belagt...
*suck*
/Angel

2 kommentarer:

  1. Attans visste inte du hade bilder på mig i den röda bikinin;)

    SvaraRadera
  2. Du är så skönt störd.. ;) Skönt man inte är ensam om att känna sig som bilden..
    Miss u..

    SvaraRadera