måndag 7 juni 2010

55 riksdaler..

för ett stycke svensk sommartradition är verkligen att ta i men vem är jag att stå emot doften av de första svenska jordgubbarna? Nästan varje dag har jag passerat stånden med de röda läckerbitarna och motstått "förutom en gång men då var det utländska gubbar som gällde"..

Nu i dag gick jag förbi som vanligt efter sjukgymnastbesöket men doften fick mig att ta ett steg tillbaka..
För visst doftar den svenska gubben på ett särskilt härligt & oemoståndligt sätt? Påminner om sol, värme och midsommar..
Så det var bara att hala fram pengarna och köpa med sig en låda hem trots priset.

Halva lådan gick åt nu till mellanmål..
Mmm, söta, saftiga och alldeles lagom mogna...
Helt slut redan men vi SKA ut så Alwe får leka lite med de andra barnen och jag fåt titta på vännens nybyggda hus i Sjölunda.
/Angel

2 kommentarer:

  1. mummms! Vill oxå ha gubbisar! :) . . allt är bara fint här :)

    SvaraRadera
  2. Tjoooooooooooo
    Ringt några gånger men iofs bara till hemtel *L*
    Inga pengar på mob. men hörde siss fick tag på dig så vi ses sen
    pööössss

    SvaraRadera