onsdag 10 februari 2010

Ooopps, vilken dag..

Jag sov hemma för jag saknar faktiskt min sambo när vi inte sover ihop. Alwe krånglade i natt med men det är ju inget nytt så det ska jag inte tråka ut er med.
Kl 9.30 hade vi läkartid. En supertrevlig ny läkare på bvc som tog sig bra tid, kollade öronen som jag var orolig för samt att hon p.g.a icke nattsömnen och hans eksem ville att vi skulle testa mjölkfritt i 2 veckor. Efter det om inget blivit bättre så blir det pricktest på Barn..
Jag tror visserligen inte att det är mjölken men då har man utrett det i allafall.
Efter Bvc tog jag & Alwe en promenad mot stan där vi mötte upp Hanna & Wilma för en lekstund hos dem. Jag var helt slut efter läkarbesöket bara men barnen har ju så kul ihop och det är alltid trevligt att träffa Hanna.
Kl. 12 kom Jimmy och "bytte" av mig för sin halva dag med Alwe.. Känns lagom skoj att säga halvtid med sonen men men...
Sedan bar det av till Rydéns, KappAhl, skoaffären, Gina, torget, Lindex och Jysk.
Haklappar, dreggellappar, mockasiner, sockar, skor till Alwe stod på schemat och leggings plus några toppar till mig samt presenter till pappa som fyller imorrn.
Jag hittade allt jag skulle men vad det var fruktansvärt jobbigt. (jag har dragit på det också för i min psyksjuka värld är allt så stort)
Även I vanliga fall när jag är vid mina sinnens fulla bruk så tycker jag det är jobbigt att prova kläder i min ofantliga kropp så detta blev nästan olidligt och körde mig totalt i bott.
Men nu är det gjort...
Jimmy mötte upp kl. 15 för beslut om skorna jag valt till Alwe. Det blev ett par andra för som tur var provade vi och han var för tjock om foten;)
Sedan gjorde vi en raid på Hjertberg aka göra hemmet mjölkfritt..
Bilder på alla nyförvärv kommer när jag orkar.
Nu ska jag plocka upp alla nya saker..
Tycker inte ni också det är en viss känsla att komma hem med 6 olika kassar och packa upp och igen gå igenom allt fint man köpt?
Det ska jag passa på att göra i lugn och ro här nu.
Hoppas ni har det bra där ute.
Angel

2 kommentarer:

  1. Det händer grejer=)
    Bisst är det fantastisk med påsar fulla av nyshoppat, I love it!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Det var alldeles underbart. Nästan jämfört med doften i en ny bil;)

    SvaraRadera