tisdag 1 december 2009

Allergi, Astma & anafylaktiska chocker....

Jag väntade ju på samtal från läkaren gällande vaccinationen igår. Någon gång mellan 13-14 sa de i fredags men hon ringde inte förrän 14.37.
Men men bättre sent än aldrig och jag blev mäkta imponerad av hennes engagemang. De brukar ju ha så bråttom men vi pratade nog i 40 minuter och hon gick genom alla läkemedel som jag reagerat illa på för att se om det fanns några gemensamma nämnare samt att jag inte blev avfärdad bara för att jag tål ägg.
Det vi kom fram till igår var att hon skulle prata med sina kollegor och återkomma idag.
Det enda alternativet som finns annars är att låta bli vaccin och få Tamiflu om jag börja visa symptom på svinis.
Vi får se hur det slutar...
Jag måste säga att gällande astman, allergierna och chockerna jag blir utsatt för ibland så har Guldvingen varit suveräna på att hjälpa. Det ÄR superotäckt att råka ut för en anafylaktisk chock och man vill gärna gå till roten men vad som orsakat det. I bland går det inte då flera faktorer kan spela in men jag har fått god hjälp längs vägen i alla fall.
Love, Angel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar